Informatikai fejlesztéseink, dióhéjban
Meglehetősen régen adtunk hírt magunkról #tech témában, melyet a közeljövőben érkező cikksorozatunkkal igyekszünk pótolni, ezzel naprakész hírekkel szolgálva a nálunk zajló fejlesztésekről. Bővülő csapatunk és magas elvárásaink megkövetelik, hogy folyamatosan fejlesszük képességeinket, munkaeszközeinket, rendszereinket. Célunk, hogy minél hatékonyabban tudjuk ügyfeleinket kiszolgánli és az optimális megoldást biztosítani.
Mai cikkünkben a cégünknél zajló informatikai fejlesztéseket vesszük górcső alá. Most kicsit inkább a „Geek” olvasóink kedvében járunk, azonban az elkövetkező cikkeinkben szó lesz a szerelő üzemünk és az általunk fejlesztett gépek bemutatásáról is. Ahogy az angol mondja: „Stay tuned!”
Az idei évben számos informatikai fejlesztést valósítottunk meg, igazodva a növekvő igényekhez. Tíz fősre bővítettük irodánkat, mellyel párhuzamosan vezető tervezőink számára új munkaállomásokat biztosítottunk, meglévő eszközeinket pedig fejlesztettük. Három újonnan beszerzett „WS-7/8/9” kódnévre hallgató munkaállomásunk a lehető legmodernebb Hardwarrel lett felszerelve, figyelembe véve a CAD tervezéshez elengedhetetlenül szükséges magas egy szálú teljesítményt.
Beszéljenek a számok önmagukért:
Processzor: Intel Core I9-12900K (16Core/24Thread, 5,2GHZ Boost)
Hűtő: Noctua NH-D15 Chromax (Dual fan)
Alaplap: ASRock Industrial IMB-X1712 (ECC suport, vPro, TPM2.0, RS232/485 support)
Videókártya: Nvidia RTX A4000 Professzionális GPU (16GB memória)
Memória: 64GB DDR4 3200MHZ ECC ram
Háttértár: Samsung 980 PRO 1TB PCIE 4.0 (7000MB/5100 MB/sec Read/Write)
Az új gépeknek hála érzéklehető teljesítményjavulás. A munkát tovább könnyíti, hogy minden kollégánk 2 db 4K felbontású 27” monitoron dolgozhat, melyek beépített dokkolóval is rendelkeznek és természetesen a szükséges kiegészítők, mint a 3D téregér sem hiányozhat az eszközök listájáról.
A munkaállomások mellett még a tavalyi évben 4 db business laptoppal is bővült céges „flottánk” a távmunka támogatása érdekében. A kompakt 11. generációs ASUS OLED Zenbook Flip-ek a könnyű hordozhatóság mellett biztosítanak kiváló teljesítményt.
Az idei év egyik nagy előrelépése volt számunkra, hogy az infrastruktúránkat a telepített Switchek és VPN hálózat kiépítésével 100%-ban alkalmassá tettük az RDP-n (Remote Desktop Protocol) keresztül végzett távmunkára, így az otthon kényelméből is tudják használni mérnökeink a benti nagyteljesítményű munkaállómásaikat, megfelelő internet sávszélesség esetén.
Szoftveres fronton is számos fejlesztés zajlott és zajlik jelenleg is cégünknél. Egyrészt tavaly év végén bevezettük a SolidWorks PDM adatbázis kezelő rendszerét, így tervezőink élvezhetik a csoportmunka-szoftver minden előnyét. Idén frissítettük tervező rendszereinket a SolidWorks 2022-es kiadására és kifuttattuk licenszeink lízingjét, munkaállomásaink már a legfrissebb 4-es Service Packet futtatja. Büszkék vagyunk rá, hogy az kiadott új verzió javításai közé a cégünk által bejelentett több hiba/bug javítása is bekerült, ezzel hozzájárulva a szoftver folyamatos fejlesztéséhez. Cégünk idén sem fogja kihagyni a SolidWorks 2023-as októberi bemutatóját, a Sugár Moziban megrendezésre kerülő eseményen mi is képviseltetjük magunkat.
A fentiekkel párhuzamosan – mivel kinőttük – folyamatban van a központi szerverünk bővítése is. Az általunk tervezett több ezer alkatrész tárhely éhsége következtében szükségszerűvé vált a CAD adatokat fogadó terület bővítése. Várhatóan egy 512GB-ról 2 x 2TB-os RAID SSD tömbre költözünk hamarosan, továbbá az összes adatunkról napi szinten készítünk redundáns biztonsági mentést 2x8TB kapacitású HDD-re. Szintén fontos változás, hogy a korábban saját magunk által host-olt levelezésünk várhatóan még az év végéig átköltözik a Microsoft Exchange felhőjébe.
Idén bevezettük a Naturasoft készlet és számla csomag Professional változatát. A növekvő gépépítések száma megköveteli, hogy naprakész logisztikai rendszerrel rendelkezzünk, a rendeléseket és a beérkező alkatrészeket megfelelően nyomon tudjuk követni. Az év hátralévő részében számos fejlesztést tervezünk a készletkezelő és tervező rendszereink jobb összekötése érdekében, hogy még hatékonyabban tudjunk dolgozni. Nagy feladat ez, de a nálunk és partnereinknél rendelkezésre álló szakmai tudás révén biztosak vagyunk a sikerben. A nálunk bevezetett és bevezetésre kerülő megoldásokról egy külön cikkben tervezünk majd beszámolni, partnercégünkkel az XperiCAD Kft.-vel együtt.
A fentiek is bizonyítják elköteleződésünket a minőségi és hatékony munkavégzés mellett. Ez biztosítja a BBM számára azt a versenyelőnyt, amit mottónk is hirdet: „Együtt könyebb.”
Kérdéseitekre, észrevételeitekre szívesesn válaszolunk és hamarosan jövünk raktárunk, szereldénk bemutatásával.
– BBM –